Anàlisi interactivitat

Avui dia, són tantes les aplicacions creades per als infants i que tenim a l’abast que, a vegades ens resulta difícil escollir-ne la millor. Per això, a continuació us deixo alguns aspectes a tenir en compte a l’hora d’analitzar una aplicació:

  • Interfície: fa referència a l’aspecte, que ha de cridar l’atenció de l’usuari (colors, formes, tipologia de lletra).
  • Usabilitat: és la facilitat que tenen els usuaris per fer servir l’aplicació i pot estar lligat amb la interfície.
  • Accessibilitat: grau en que totes les persones poden fer servir les eines de l’aplicació, sense tenir en compte les seves capacitats físiques o tècniques. Les noves tecnologies aplicades a persones amb dependència, afavoreixen la seva autonomia i els hi proporciona autoestima i més qualitat de vida. Si parlem des del punt de vista de les tecnologies, si està adaptada a diferents necessitats (mida de la lletradescarga

Tot seguit, analitzaré l’aplicació “Els contes del Tom i la Laia” del portal web edu365.com:

Des d’un punt de vista estètic és atractiu i adequat pel públic al qual va dirigit i des del punt de vista funcional, els missatges que es volen donar es vehiculen mitjançant símbols que, en prémer-los reben el suport de text per assegurar la correcta interpretació de l’aplicació o activitats. Aquests textos solen ser breus i sovint van acompanyats d’imatges i so que serveixen com a suport. A més, aquests símbols, inicialment resultaran nous per als infants, però el fet de treballar els contes en dies diferents, farà que els interioritzin de manera progressiva, fent que cada vegada es familiaritzin més amb aquesta aplicació i la seva manera d’utilitzar.

Així doncs, la interactivitat d’aquesta aplicació seria d’un grau força elevat i la col·locaríem al grup d’interactivitat selectiva, ja que, tot i haver de seguir unes pautes, l’usuari té força llibertat per actuar sobre aquesta, és a dir, pot portar el control del ritme (accedir directament a les activitats i després llegir el conte o a la inversa, seleccionar quina part del text vols llegir, escoltar la història total o parcialment, complementar el conte amb bafarades clicant els personatges que apareixen a cada escena, etc.). Això permetrà doncs, seqüenciar la informació que es rep al ritme que es necessiti.

Publicado por noemipolo94

Sóc la Noemí Polo, estudiant del segon any del grau de Mestre en Educació Infantil i, més concretament, la menció de TIC. És per això que el meu bloc parla sobre com tractar les matemàtiques fent ús de les noves tecnologies.

Deja un comentario